Krutých 24 hodin s vítězným koncem

Marta Žáčková a Tomáš Polášek jsou bývalí spolužáci ze základní školy v Kopřivnici- Lubině. Mají společného koníčka, sport. Tom si zamiloval hory. Marta na první pohled je křehká slečna. Bez problémů polyká na kole desítky kilometrů. Taky zbožňuje  běhání v terénu.
Tom je schopen v kopcích  uběhnout bez průpravy 60 kilometrů. 24 hodinovka na Lysé hoře byla pro něj výzva.  Sehnat  parťáka do soutěže dvojic byl pro něj Sisyfovský problém. Oslovil desítku  běžců z blízkého okolí. Někteří mu slibovali  že se ozvou, zbytek mu řekl:      ,, Nejsem blázen. To je na mne moc.“
Tom řadu nocí nespal. Šátral  v paměti, koho ještě neoslovil. Vzpomenul si na Martu.
,, Pojedeme mix. Jinak jdu sólo závod“ – sdělil jí odhodlaně.
,, Možná ze soucitu, nebo s touhou poprat se z náročným závodem  se dočkal vytoužené odpovědi. ,, Dobrá, jdeme do toho spolu“ – kývla Marta.

Je  krásné  mrazivé sobotní ráno. V sedm hodin auto  pěchuje dvojice  zavazadly.
,, Ať  si nemusím dělat výčitky, přibalil jsem si několik párů ponožek navíc.“  – posiluje své sebevědomí Tomáš. ,, Termotrika, energetické tyčinky,  nápoje. Všechno je v baťohu. Cítím se dobře. Musíme vyhrát.“
,,Nevíš, kdo se objeví na poslední chvíli.“ lakonicky oponuje  Marta.
,, Musíme vyhrát.“- opakuje  Tom a posiluje své ego.
 Oba jsme dali maximum do průpravy. Začneme zvolna. Jinak je konec.“- Tom se nenechá naladit na pesimistickou notu a trvá na svém.
Každá minuta  má pro ně cenu zlata. Co když cestou narazí na nějaký zádrhel? Na konci Malenovic se  objevují první pěší  účastníci závodu. Řada   z nich neriskuje  výjezd k hotelu.
 Za serpentinou po pravé straně se objevuje mohutná stavba s nápisem HOTEL BEZRUČ. Na příjezdové silnici stojí pořadatelé a udělující instrukce.
,,  U hotelu parkují ubytovaní hostě. Vytočte se zpátky“ -rázně špitne muž v bezpečnostní vestě.
,,  Jedeme na závod. Můžeme si vyložit zavazadla?“ – prosebně  se obrací Tom  na něj.
,, Jo, ale  odjeďte co nejrychleji.“
Po domluvě s recepčním si  odkládají zavazadla  a  sjedou z kopce na záchytné parkoviště.Mají štěstí. Zaparkují na jednom z posledních míst. Teď již se mohou oba soustředit na závod.Dvě hodiny je dostatečná rezerva na vyčištění hlavy a průpravu na 24 hodinové peklo.

Oba čeká desetikilometrový okruh s převýšením 750 metrů. Od hotelu Bezruč vystoupají na vrchol Lysé hory. Sestupová trasa vede po červené  a zelené turistické značce přes Lukšinec a po Malenovické sjezdovce zpět k hotelu.
( Pokračování příště)
Aktuální informace:
Marta Žáčková a Tomáš  Polášek zvítězili v závodě  Adidas Terex 24 hodin  na Lysé hoře v kategorii mix v kategorii od 21 do 30-ti let . Náročný okruh absolvovali 14  x  v čase 23:29:14 hod.
Protože mě limitoval zdravotní stav, nemohl jsem pořídit fotogalerii, na kterou jsem se těšil.
Stihl jsem  jenom několik záběrů. Snad příště…