Zdravý a nezdravý životní styl

 

Řada z nás se  snaží  dodržovat zásady, které by nás ve finále měly dovést k vytoužené  metě dlouhého  života. Sportujeme, jíme zdravě, nekouříme. Někdy ve snaze za těmito cíli, děláme chyby, které nás mohou  výrazně přibrzdit.

 

Výběr zdravých potravin. Řada  lidí  kolem nás ve snaze  omezit   přísun tuků a cukrů omezuje přijímání  ovoce a zeleniny. Dostatečné doplňování  uvedených látek  je prevencí proti vzniku srdečních  chorob nebo  nádorových  onemocnění.

Nedostatek lékařských  prohlídek.S přibývajícím věkem by se měla zvýšit návštěva lékařů, specialistů. Domněnka, že pokud jsem zdravý není důvod jít k lékaři. Opak je pravdou. Často až preventivní prohlídka odhalí zárodek vznikající zdravotní problém.

Absence sociálních kontaktů. Řada z nás se snaží po  práci odpočinout  od lidí. Vyhýbá se  kontaktu se sousedy, kamarády, izoluje se od okolí a schovává se do svého mikrosvěta. Neuvědomuje me si blahodárnost účinku společenských vazeb. Chce to málo.Třeba s přáteli si zahrát bowling, nebo zajít si do kavárny.

Fyzické přetěžování  organismu. Musíme si uvědomit, že náš organismus potřebuje odpočívat. Přílišné přetěžování mu  ubližuje. Enormní zátěž pohybového systému může vést ke zmenšení a úbytku (atrofii) svalových vláken, která jsou nahrazována vazivovou tkání.Čím je náročnější zátěž, tím větší  delší dobu  musíme ponechat organismu na regeneraci.

Nadměrné užíváni vitamínů. V lékárnách  i v marketech, je široká nabídka potravinových doplňků, které korigují nedostatek  chybějících látek.Nemělo by se ale opomíjet  předepsané dávkování a užívání pouze těch látek, které potřebujeme. Třeba nadměrné užívání  vitamínu C  může způsobit  šedý zákal. Fatální následky pro člověka  může mít přísun větších  dávek multivitamínů.

 

Krátký spánek. Když nestihneme v průběhu dne splnit řadu  úkolů, tak se snažíme  tuto mezeru srovnat  na sklonku dne. Dlouhodobý nedostatek spánku se časem negativně  promítne i na našem zdraví. Proto si dopřejme alespoň sedmihodinový odpočinek. Jinak může dojít k oslabení  organismu..

Dostavuje se  pocit vyčerpání, ztráta koncentrace. Dochází  zhoršení paměti  V psychické sféře  dochází ke snížení adaptability na nově vznikající situace  Psychická únava se může se kombinovat s tělesnou únavou. Časem se dostaví deprese, oslabí se  naše imunita.

Je to  zlomek z balíčku  faktorů, které  mohou  oslabit  náš organismus. Hledejme cestu jak se vyvarovat  popsaným  problémům s cílem zkvalitnění našeho života.

Označeno v Reportáže
Facebook
Partneři